جهش تولید | پنج‌شنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۹

۴۰ روز تا پایان آسفالت باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش - نمایش محتوای خبر

 

 

۴۰ روز تا پایان آسفالت باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش

۴۰ روز تا پایان آسفالت باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش

مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش گفت: با اجرای ۷۰۰ تن آسفالت در روز، تا ۴۰ روز آینده مرحله آسفالت باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، علی عرب با اشاره به اینکه این باند ۴ هزار و ۳۸۰ متر طول و ۷۵ مترعرض یکی از بزرگ‌ترین باند‌های فرودگاهی کشور است، افزود: با هدف ارتقاء کلاس هوانوردی باند فرودگاه بین المللی کیش به بالاترین کلاس جهانی ۴ f و رونق صنعت گردشگری کیش در این منطقه ساخته می‌شود.

وی گفت: بر اساس برنامه زمان بندی شده با اجرای ۷۰۰ تن آسفالت در روز، لایه نهایی روکش باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش با رعایت استاندارد‌های جهانی در حال اجرا است و تا ۴۰ روز آینده مرحله آسفالت باند به اتمام می‌رسد.
عرب گفت: باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش قابلیت نشست و برخاست هواپیما‌های بزرگ را دارد و تا پایان سال جاری شاهد فرود نخستین هواپیمای پهن پیکر در این فرودگاه خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش در خصوص تسریع عملیات اجرایی و رعایت ارتقای سطح کیفی این طرح افزود: با تلاش نیروی انسانی متشکل از ۷۴ نفر در یک شیفت کاری ۱۱ ساعته و بکار گیری بیش از ۳۶ دستگاه ماشین آلات روند پیشرفت طرح با سرعت خوبی ادامه دارد.
علی عرب افزود: عملیات اجرایی این طرح از خرداد امسال آغاز شد و با راه اندازی کارخانه دوم تولید آسفالت، باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش با سرعت خوبی در حال ساخت است.
وی با بیان این که در ادامه روند اجرای طرح، قیر مورد نیاز باید از بورس تامین می‌شدکه ما را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرد، گفت: با پیگیری‌های مستمر و پرداخت هزینه؛ قیر مورد نیاز تا هفته آینده به جزیره کیش خواهد رسید.
وی با بیان اینکه قیر مصرفی سفارشی و مخصوص باند جنوبی فرودگاه کیش تولید می‌شود از کیفیت مرغوب مصالح به کار رفته در باندجنوبی فرودگاه خبر داد و دلیل استفاده از آسفالت در این باند را سازگاری با اقلیم حاکم بر منطقه عنوان کرد و گفت: بخاطر این که در این منطقه یخ زدگی نداریم و اختلاف دما میان گرم‌ترین و سردترین موقع سال زیاد نیست از آسفالت استفاده شده است، ولی در سرزمین اصلی به دلیل اختلاف دمای زیاد در فصول مختلف و بارندگی و یخ زدگی از بتن استفاده می‌شود.
عرب به خرید دستگاه‌های "آی ال اس" و "دی وی آی" برای فرودگاه بین المللی کیش اشاره کرد و اظهار داشت: تهیه این تجهیزات اقدام مهم و ارزشمندی جهت کمک به ناوبری فرودگاه بین المللی کیش بود و تا پایان سال نصب و راه اندازی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش تصریح کرد: "آی ال اس" دستگاهی است که از ده سال قبل پیگر خرید آن بوده و در نهایت پس از اخذ مصوبات لازم هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش و انعقاد قرار داد، خریداری شده و تلاش می‌کنیم قبل از عید به کیش ارسال شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه دستگاه‌های موجود در فرودگاه کیش از مدل‌های قدیمی است، گفت: برای تمدید قرارداد و گواهینامه فرودگاه این دستگاه‌ها به " DVOR" ارتقاء یافته است.
عرب با بیان این که عملیات اجرایی چراغ‌های روشنایی باند جنوبی فرودگاه کیش در حال اجرا است، افزود: عملیات کابل کشی به طور کامل در این طرح اجرا شده و تمام چراغ‌های روشنایی باند با برند ADB بلژیک خریداری شده و آماده نصب است.