رونق تولید ملی | یک‌شنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۸

تغذیه و امتحان - نمایش محتوای فضای مجازی

 

 

تغذیه و امتحان

کافئین در مدت بسیار کوتاه تمرکز بالایی ایجاد می کند اما در بلند مدت بعد از نیم یا یک ساعت به دلیل دفع شدن املاح خون، بدن دچار اضطراب می شود. بنابراین استفاده از قهوه و نسکافه در صبحها یا شبهای امتحان مناسب نمی باشد.آبمیوه های صنعتی دارای مقدار بالایی شکر هستند ازاین رو بسیار انرژی زا می­باشند اما همین انرژی­زایی مضاعف بچه­هارا دچار اضطراب می­کند. بنابراین در صورت نیاز استفاده از آبمیوه­های طبیعی توصیه می­شود.

فیبر بالایی که در نانهای کامل مثل نان سنگک وجود داردموجب می­شود که نان مدت زمان طولانی در سیستم گوارش بماند و برای بدن احساس سیری طولانی مدت ایجاد کند و این حس سیری در جلسه امتحان مناسب می­باشد.

غذاهای چرب، شور و دیر هضم مثل سرخ کردنیها باعث ایجاد اختلالات گوارشی می­شوند. بنابراین بهتر است در طول زمان امتحانات غذاهای مصرفی سبک، غیر سرخ­کردنی و کم­نمک باشند.

از فست فودها که استرس زای قوی هستند در این مدت باید پرهیز کرد.

مغزها مانند پسته، گردو و فندق که دارای امگا3 و منیزیم می­باشند باعث کاهش اضطراب و تقویت سیستم ایمنی بدن می­شوند.

در دوره امتحانات ممکن است پرخوری یا بی اشتهایی در فرد زیاد شود. هردوی این حالات موجب افسردگی می­شوند.

استفاده از سبزیجات و میوه جات در حد متعادل در این شرایط باعث جلوگیری از افسردگی و حالات آن خواهد شد.

گروه ویتامینهای B که در غلات ، جگر ، گوشت و لبنیات وجود دارد ضد اضطرابهای بسیار قوی هستند.

کم خونی و کمبود آهن در افراد موجب افزایش اضطراب و کاهش تمرکز می­شود. بنابراین بهتر است این فاکتورها توسط یک پزشک چک و کنترل شود.

توصیه طلایی برای افرادی­که در شب امتحان دچار اضطراب زیاد و اشتهای کم می شوند، استفاده از مقداری کاهو در شب امتحان است. در طب سنتی ایران گفته می­شود که استفاده از سیب و کاهو در شب پیش از خواب، موجب می­شود که افراد دارای خواب راحت و آرامی باشند.

مصرف صبحانه قبل از امتحان بسیار مهم است. در صبح روز امتحان استفاده از موز ،کشمش، عسل و شیر مناسب است چراکه باعث می شود منابع قندی بدن تامین شود وبدن در آرامش بیشتری قرار گیرد.

انگور در فصل مناسب خود منبع قندی خوبی است. خرما نیز غیر از اینکه منبع غنی از کلسیم و فسفر است باعث می­شود که سلولهای عصبی در سطح آرامش بالاتری باشند و قند آن بدن را سیر نگه می­دارد.

در طول امتحانات باید از وعده های کوچک قابل هضم استفاده شود.

نرمش سبک در طول این زمان بسیار مناسب است.

 







جواب‌های شاخه ای نویسنده تاریخ
سلام من مادر دو دختر هستم که بسیار برای امتحان... الهام ق ۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۳:۵۲

الهام ق
سلام من مادر دو دختر هستم که بسیار برای امتحان مضطرب میشن این متنتون بسیار
اموزنده بود و سعی میکنم از راهنماییش استفاده کنم
سوال اینکه چرا باید ایمیل وارد کنیم خیلی ها مانند من ایمیل ندارن ومشکل پیدا میکنن نمیشه قسمت ایمیل رو اجباری نکنین؟
با تشکر
0 (0 آرا)
پست شده در ۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۳:۵۲