اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال | پنج‌شنبه، ۴ خرداد ۱۳۹۶

بچه های جزیره - نمایش محتوای تلویزیون

 

 

بچه های جزیره

Loading the player...

تهیه کننده و کارگردان هنری:ندا وفایی

کارگردان تلویزیونی:مهسا طبیب

نویسنده:نسرین اسدی

دستیار تهیه:لیلا روحانی

نورپردازان:علی قنواتی،مهدی روحی

تصویربرداران:مهدی روحی،علی قنواتی،کامبیز حسین زاده،محمد خلیلی

عروسک گردان:مهدی نوری

صداپیشگان:ثمره رشیدی،نسیم براتی

مجری:ندا وفایی

صدابردار:حمید پور غلامحسین

این برنامه به تعداد 30 برنامه 36 دقیقه ­ای در روز های زوج، ساعت 14:15 از سیمای مرکز کیش پخش می شود.این برنامه سعی در بیان مفاهیم آموزشی وتربیتی و پرداختن به نیازهای عاطفی ومهارتهای زندگی در رده سنی کودکان وخردسالان به زبان کودکانه و در قالب نمایش عروسکی دارد.

موضوعات برنامه شامل کتابخوانی ،صبر،و پرهیز از عجله،شاد وخنده رو بودن،حفاظت از محیط زیست،رازداری،بازی با دوستان،پرهیز از تمسخر،مسئولیت پذیری،مشورت کردن با بزرگترها.،کنترل خشم،تهمت زدن،وعدم خود کم بینی و ... می باشد.

توجه به محوریت نهاد خانواده و توجه ویژه به وحدت و همبستگی ملی و اقوام با زیر شاخه های موضوعی : آداب، رسوم و سنت های بومی و محلی، تقویت زبان فارسی، تهاجم فرهنگی اقتصاد مقاومتی و شیوه های تبیین و نهادینه سازی آن در بستر خانواده ها و آموزش لازم به کودکان ، با زیر شاخه های موضوعی : اقتصاد مقاومتی و موضوع سال، فرهنگ بهینه مصرف از اهداف مهم این برنامه می باشد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی تفریحات کودکان نسبت به تفریحات کودکان چند دهه قبل تغییرات بسیار زیادی داشته . اکثر کودکان به جای بازی با دوستانشان مشغول بازی های کامپیوتری و دیدن برنامه کودک و انیمیشن ها هستند. پدر و مادر ها نیز بخاطر مشغله ی کاری ترجیح می دهند که کودکشان مشغول دیدن کارتون باشد تا اینکه مزاحم کار آنها شود. كارتون به عنوان يك هنر توانسته چه از نظر شكل ظاهري و چه ارتباطي با كودك ارتباط برقرار كند. البته اين ارتباط يكسويه است و اين مسئله سبب شده تلويزيون كودك را به عنوان گيرنده منفعل پيام درآورد. خصوصاً كارتون‌هاي تلويزيوني كه بيشترين تأثير را در كودك دارند و او بيشترين آموزه‌ها را از كارتون‌هاي تلويزيوني دارد.

آنچه مهم است اين است كه سازندگان فيلم‌ها و كارتون‌هاي تلويزيوني چه اهدافي را دنبال مي‌كنند و كودك چه موضوعاتي را از اين كارتون‌ها آموزش مي‌بيند. زيرا كودكان در سن شكل‌گيري شخصيت قرار دارند و ذهنشان بيشتر از بزرگسالان در حال شكل‌گيري با موضوعات پيرامون است. بنابراين اين خانواده‌ها و رسانه‌ها و تلويزيون هستند كه بايد اهداف تربيتي كودكان را در نظر بگيرند. بخصوص وقتي كه كودك مشغول تماشاي تلويزيون شده و اهداف اصلي و حاشيه‌اي آن را بيش از پيش برداشت مي‌كند، رابطه برقرار كردن، كمك كردن، مشاركت گروهي در انجام كارها، تقسيم وظايف و ايفاي نقش از جمله موارد آموزشي است كه كودكان ياد مي‌گيرند لذا اگر برنامه‌هاي تلويزيوني ويژه كودكان جذابيت داشته باشد ولي كودك از هيجانات محتواي آنها چيزي به دست نياورد و حتي تأثير منفي از آنها بگيرد مسلماً كودك رشد ذهني مناسبي را از تماشاي اين كارتون‌ها دريافت نمي‌كند.

سال تولید: 1395