اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال | یک‌شنبه، ۲۶ آذر ۱۳۹۶

برنامه غذایی در ماه مبارک رمضان - نمایش محتوای رمضان

 

 

برنامه غذایی در ماه مبارک رمضان

برنامه غذایی در ماه مبارک رمضان

برنامه غذایی در ماه مبارک رمضان

برای جلوگیری از، از دست دادن آب بدن در ماه رمضان گنجاندن 8 تا 12 لیوان آب بین وعده‌های افطار و سحر ضروری است.اگر فرد قبل از ماه مبارک رمضان دچار کم خونی و کمبود ویتامین D باشد باید از طریق سبزیجات که آب بدن را تامین می‌کنند ویتامین‌های مورد نیاز بدن را برطرف کنند.

 روزه داران در ماه مبارک رمضان با توجه به مصرف کم آب باید مصرف 8 تا 12 لیوان آب را بین وعده‌های غذایی افطار و سحر شان بگنجانند تا دچار کم آبی و در نتیجه خشکی پوست نشوند. در وعده‌ی سحر بهتر است از پلو و خورش و غذاهایی که بطور معمول در وعده‌ی ناهار استفاده می‌شود، مصرف کرد ولی در وعده‌ی افطار بهتر است هر آن چه که در وعده‌ی صبحانه و شام مصرف می‌شود استفاده کرد، برای مثال استفاده از آش و حلیم در افطار به دلیل سنگین نبودن می‌تواند برای وعده‌ی افطار مناسب باشد. حجم سنگین غذاهای چرب در افطار باعث سنگین شدن و درنهایت عدم انجام اعمال در ماه مبارک رمضان می‌شود و می‌تواند تاثیر سوء بر روی گوارش افراد داشته باشد.