جهش تولید | چهارشنبه، ۵ آذر ۱۳۹۹

اهمیت آمادگی جسمانی مناسب در دوران جوانی - نمایش محتوای خبر

 

 

اهمیت آمادگی جسمانی مناسب در دوران جوانی

اهمیت آمادگی جسمانی مناسب در دوران جوانی

آمادگی جسمانی علاوه بر کاهش ابتلا به خطر مبتلا شدن به بیماری‌های ناشی ازکم تحرکی به افراد کمک می‌کند در بهترین حالت جسمی باشند.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما مركز كيش، مشاور تغذیه مرکز توسعه سلامت کیش گفت: هر شخص با توجه به نوع فعالیتی که می خواهد انجام دهد، به مقدار خاصی از آمادگی جسمانی نیاز دارد، ولی برای حفظ تندرستی به حداقل میزان آمادگی جسمانی نیاز است.

بیتا ابراهیمی راد افزود: سطح آمادگی جسمانی لازم در افراد مختلف با توجه به نیاز به فعالیت ویژه هر شخص و نوع فعالیتی که می خواهد انجام دهد متفاوت است .

وي افزود: آمادگی جسمانی قابل ذخیره شدن نیست و به دست آوردن و حفظ آن به تمرین مداوم نیاز دارد و هیچ کس برای انجام دادن فعالیت های بدنی خیلی جوان یا خیلی پیر نیست و در هر سنی آمادگی جسمانی باعث افزایش سلامت و شور و نشاط  زندگی می شود.

مشاور تغذیه مرکز توسعه سلامت کیش گفت: برای رسیدن به آمادگی جسمانی در صورتی که فرم بدن شما مناسب نباشد یک ، دو یا چند ماه فرصت لازم است تا به آمادگی مطلوب برسید و پس از آن برای حفظ آن همواره باید کار و تمرین کنید.

بیتا ابراهیمی راد افزود: با داشتن آمادگي جسماني علاوه بر پيشگيري از بیمار ی های ناشي از  کم تحركي؛

  • زيباتر و توانمندتر خواهید بود.
  • ظاهر شما متناسب تر  از گذشته خواهد شد.
  •  چربي بدن شما كاهش يافته و عضلات آن افزایش يافته و خود باعث جلوگیری از چاقي، بهتر شدن ظاهر شما و افزايش توان و قدرت انجا م كار و فعالیت مي شود.
  • روند تغییرات ناشی از افزایش سن و ایجاد پیری کندتر می شود.
  • در مواقع اضطراری بهتر می توانید واکنش نشان دهید.
  • طول عمر شما افزایش می یابد.
  • احساس بهتری نسبت به خود خواهیم داشت.
  • می توانید با فشارهای ناشی از زندگی ،مسایل تحصیلی ،شغلی و اجتماعی به نحو موثرتری مقابله کنید.
  • بهتر می توانید بر فشارهای روحی مسلط شوید.
  • اعتماد به نفس شما افزایش می یابد.
  • جرات و شهامت شما افزایش می یابد.
  • احساس نشاط و شادابی می کنید.
  • به حداکثر ظرفیت های ذهنی خود دست می یابید(انرژی، تمرکز و هوشیاری شما بیشتر می شود)
  • صبر و تحمل بیشتری درمقابل مشکلات خواهید داشت.
  • خشونت های مهار نشده و هیجانات منفی شما کاهش می یابد.
  • مقاومت شما در مقابل افسردگی بالا رفته و حتی افسردگی های خفیف بهبود می یابد.
  •  از اوقات فراغت خود لذت بیشتری خواهید برد.
  • نقاط قوت و ضعف خود را بهتر شناخته و آن هارا آسان تر می پذیرید.
  • شرایط و کیفیت زندگی شما بهتر شده و از زندگی لذت بیشتری خواهید برد.
  • شرکت در فعایت های بدنی، زمینه مناسبی برای ارتباط بیشتر با همسالان فراهم می کند و از گوشه گیری و کم رویی می کاهد.

مشاور تغذیه مرکز توسعه سلامت کیش گفت: فعالیت بدنی منظم حتی ممکن است تاثیر وراثت و سابقه خانوادگی بیماری ها را کاهش دهد.